Zdrowa dieta – od czego zacząć?

produkty zdrowe dla serca

Wiele się mówi o tym, jak ważne jest to, co jemy, ale nadal sklepowe półki aż uginają się pod naporem wysoko przetworzonej żywności. Warzywa i owoce powinny gościć na naszych stołach codziennie, a nawet być podstawą naszej diety. Oczywiście jeśli przez lata zajadaliśmy się fast foodami, to przejście z dnia na dzień na zdrowe odżywianie może być trudne i wiązać się z pewnymi rewolucjami. Jak zatem zacząć swoją przygodę ze zdrowym odżywianiem?

Sięgnij po zdrowie

Są osoby które są w stanie jednego dnia zdecydować o przejściu na zdrowe odżywianie, a drugiego już praktykować swoje postanowienie, ale spora część osób ma mniej lub więcej oporów. Często wynika to także z niewiedzy. Częstym pytaniem jest – jak zacząć się zdrowo odżywiać? Można zrobić to stopniowo i zmienić swoją dietę na zdrową bez jakiś wielkich rewolucji. Ważne jest to, aby wdrażać kolejne kroki systematycznie. W pierwszym tygodniu warto zacząć od codziennego zjadania dwóch różnych warzyw, a w drugim zrezygnować z wszystkich słodzonych/gazowanych/gotowanych soków. Na ich miejscu powinny znaleźć się woda, zielona herbata, napary ziołowe, niesłodzone kompoty i samodzielnie przygotowane soki.

W kolejnych tygodniach przyjdzie czas na całkowitą rezygnację z fast-foodów i potraw smażonych na głębokim oleju, potem na dodawanie nowych produktów w postaci roślin. Następnym krokiem będzie ograniczenie konsumpcji mięsa, zrezygnowanie z produktów typu light, czytanie etykiet produktów, wykluczenie pszenicy z diety i produktów zawierających rafinowany cukier, wymienienie utwardzonych tłuszczów na te nierafinowane, wybieranie produktów eko i bio oraz całkowite zrezygnowanie z przetworzonej żywności.

Produkty zdrowe dla serca

Gdy serce przestaje bić, ustają wszystkie funkcje życiowe, a nasz żywot dobiega końca. Jest to narząd, który pracuje bezustannie przez 24h/dobę. Jeśli zatem chcemy, aby serce służyło na przez długie lata, należy się o nie zatroszczyć. Oprócz regularnej aktywności fizycznej, ograniczeniu stresu i wysypianiu się konieczne jest również dobrze zbilansowana dieta.

W celu wzmocnienia serca i układu krwionośnego warto włączyć do swojego jadłospisu łososia, oliwę z oliwek, jabłka, migdały, czerwone wino organiczne, świeże zioła, orzechy włoskie, tofu, komosę ryżową, czarne jagody, kasze, banany, dynie, szpinak, brokuły, brukselki, marchew kakao, orzechy, ananasy, porzeczki, cukinie, buraki, awokado, daktyle, figi, sardynki, płatki owsiane, ziarna i pestki, zimnotłoczone oleje roślinne, ciemnozielone warzywa liściaste, ekologiczną soję i pomidory.

Posty powiązane

Podziel się opinią